https://www.facebook.com/Fashionista-in-Oslo-262780913739767/https://www.instagram.com/moteinoslo/https://twitter.com/fashionhanne

Shopping spree

Ok. Solbrillene er kule. Men hvem av toppene er kulest eller finest? Min shoppingtankegang er selektiv, men Jeanette er enda mer effektiv enn meg! /Ok. The sunglasses are cool. But which of the tops are coolest or nicest? My shopping thinking process are selective, but Jeanette is much more efficient than me!

Det kan gå litt i over stokk og stein når jeg først tar meg en shoppingrunde. Og det skjer særlig når det er sesongsalg. Jeanette og jeg så homoparaden i Oslo sentrum lørdag. Så skulle jeg spandere bursdagslunsj på henne på Café Bacchus, og vi hadde nesten spist opp tallerknene våre da vi så en MARK i sandwichen hennes. Den sprella og var full av hvit dressing! Etter den grusomme matopplevelsen betalte jeg bare for min salat, og vi gikk rett inn på Match. Shoppingterapi!

Jeanette fant to lekre blazere, så da var det glemt et lite sekund. Og det ble mer fangst utover dagen. Hun fant en genser, en cardigan og noe mer - tror jeg:-) Jeg skulle bare ha "et par pene topper", men det ble mer! Endte opp med fire par sko fra Bianco - der jeg fikk to gratis (2 for 1-tilbud), skjorte fra Gina Tricot, to cardigans, en shorts, to topper og en bikinitruse fra H&M, samt en veske fra Morris. Puh! Nå må det jo nevnes at mesteparten var på 70 prosent salg. Og som dere ser av disse bildene som Jeanette tok - så gikk jeg ikke inn i prøverommet en gang. Nei, når man er angrepet av shoppingbasillen, går det både fort og heftig for seg. Jeg orker jo ikke stå i kø for å prøve da...


Jeg likte solbrillene, men kjøpte dem ikke. Jeg syntes de ble for mørke. /I liked the sunglasses, but I didn´t buy them. I though they were too dark.

I might loose it a little and have a shopping spree. It usually happens when the seasonal sales are on. Jeanette and I saw the gay parade in downtown Oslo on Saturday. Then I wanted to pay for a birthday lunch for Jeanette at Café Bacchus. We had almost finished our plates when we saw a WORM in her sandwich! It wriggled and was full of white dressing! After the horrible dining experience I paid only for my salad, and we went straight into the shopping store Match. Shopping therapy! 

Jeanette found two gorgeous blazers, so we forgot it a little second. We made more shopping bargains throughout the day. She found a sweater, a cardigan and some more - I think :-) I said to here that I only needed "a couple of nice tops", but I found more! I ended up with four pairs of shoes from Bianco - where I got two for free (2 for 1 offers), a shirt from Gina Tricot, two cardigans, a pair of shorts, two tops and bikini briefs from H&M - and a bag from Morris. Whew! It must be noted that most were 70 percent off. And as you can see from these pictures that Jeanette took - I didn´t go into the changing room. No, when you are attacked by the shopping bug, it goes both fast and intense - and you don´t want to stand in line to try them on..


De tre shopping-fasene: /The three stages of shopping:

1. Lykke/Happiness



2. Betenkning/Deliberation

 


3. Litt dårlig samvittighet/Some guilt



På H&M:/At H&M:

Gæren hun jenta der.../Crazy - that girl...

Jeanette finner en søt jakke med hunder, må ta bilde. Jeg prøver fortsatt klær foran speilet. /Jeanette finds a cute jacket with dogs, and has to take a picture. I still try on clothes in front of the mirror.

Jeg kjøpte denne. Jeg kommer til å bruke den med et belte i midjen. /I bought this. I will wear it with a waist belt.

Nei, ikke denne. For gjennomsiktig. /No, not this. Too transparent.

Det blir mye å bære på etter hvert. /Much to carry eventually.

Ikke denne heller. Alt for vid. /Not this either. Too wide.

Hjemme:/At home:

Jeg pleier å prøve noen av klærne når jeg kommer hjem. Jeg er liker denne gjennomsiktige skjorta fra Gina Tricot. Herlig om sommeren med en singlet under. /I usually try on the clothes when I come home. I like this transparent shirt from Gina Tricot. Lovely on summer days with a singlet inside.